Na een decennium als juf voor de klas te hebben gestaan besloot ik het roer om te gooien. Ik ben als auteur voor educatief materiaal aan de slag gegaan. Deze keer niet naast het lesgeven, maar als zelfstandig ondernemer. Op dit moment is dat dan ook de core business van Marieken ontwikkelt: de ontwikkeling van educatief materiaal. 

Maar de toekomst is rooskleurig. Vanaf het moment dat ik ‘uit’ de klas was, wilde ik ook weer terug. Graag wil ik meedenken als het gaat om ontwikkeling in het onderwijs. En dan met 1 been in de praktijk en het andere been daar waar ik floreer. 

Dit kan klein. Een kind laten ontwikkelen door bijvoorbeeld remedial teaching.
Iets groter. Een leerkracht of ouders adviseren door vanuit een expertiserol mee te denken.
Groter. Een team of school helpen met implementeren van (reken) methodes.
Of groots. Geen idee… ik blijf in ontwikkeling.

Marieke is creatief en veelzijdig 

Mijn creativiteit komt tot zijn recht als ik binnen en buiten de kaders mag creëren. Gedurende mijn werkzame carrière komt dit steeds sterker naar voren. Kinderen prikkelen om te leren, aansprekende methode opgaven maken voor een grote doelgroep, verhalen schrijven over wat me raakt. 

Mijn brede interesse is een kwaliteit die mijn veelzijdigheid naar voren laat komen. Door mezelf continu te prikkelen en te verdiepen in de laatste onderwijs ontwikkelingen blijf ik scherp. Deze creatieve en veelzijdige kant van mezelf kun je terugvinden op het prikbord. Hier prik ik alles op wat ik de moeite waard vind om te delen. Neem ervan wat je wilt!

Marieke is sociaal en betrokken 

Auteurschap kan een eenzaam beroep zijn, waar ik verrassend genoeg veel voldoening uit haal. Want ik mag werken met een team met hetzelfde doel voor ogen, en dat gemeenschappelijke doel maakt het schrijverschap zo interessant. Want samen doorloop je een proces om een goed product te maken. 

Mijn sociale en Brabantse aard is altijd op zoek naar verbinding met anderen. Ik ga deze verbinding aan, vanuit een oprechte interesse. Ik floreer dan ook in een team van betrokkenen, waarbij samen en verbinding centraal staan. De afstand tot het team of de kwantiteit van de bijeenkomsten is voor mij ondergeschikt aan de kwaliteit. Zo lang alle betrokkenen in het proces hetzelfde doel voor ogen hebben, komt die (leer-) ontwikkeling op gang. 

Marieke is kundig

Met veel plezier schrijf ik al een aantal jaren mee aan reken- en wiskunde methodes. In mijn portfolio is mijn werk terug te vinden. Het zal dan ook niemand verbazen dat mijn specialisatie reken- en wiskunde onderwijs in het primair onderwijs is. Maar door de jaren heen heb ik mezelf mogen ontwikkelen. Didactische kennis voert de boventoon. 

Door de jaren heen heb ik verschillende opleidingen met succes mogen afronden. Aansluitend op het behalen van mijn PABO diploma heb ik de papieren gehaald voor remedial teacher. Later heb ik de master special educational needs afgerond. Ook mag ik mezelf rekencoördinator noemen. Tijdens mijn werkzame jaren als groepsleerkracht mocht ik deelnemen aan verschillende teamscholingen, waaronder pedagogisch tact en een teamscholing vanuit het cluster 2 onderwijs. 

Zie je iets in mijn verhaal? In mijn ontwikkeling? Of wil je meer weten? Lees dan mijn CV of neem gewoon eens contact op. Wie weet waar het ons samen brengt. 

Want ik ben gewoon Marieke. 

Creatief, sociaal, veelzijdig, betrokken en kundig.